مشخصات فنی و ساختار ( 3d Max )


مشخصات فنی و ساختار ( 3d Max )



مشخصات فنی و ساختار 3D MAX 8

دوستان سلام



مشخصات فنی و ساختار 3D MAX 8

نرم افزار 3D MAX8 از محصولات شرکت Autodesk یکی از برنامه های پیشرفته و انعطاف پذیر است که به مدد ابزارهای کارا در بسیاری از صنایع شامل بازی های رایانه ای ، طراحی و جلوه های ویژه استفاده می شود .

مشخصات اصلی

1- پویا نمایی ( انیمیشن )
در آمیزی (میکس) تدوین و متحرک سازی از هر نگارش دیگری از 3D MAX امکانپذیر شده است . برای نمایش حرکات شخصیت مورد نظر می توان از حرکات استاندارد تعریف شده استفاده کرد. همچنین می توان از فرمت XML برای نوشتن حرکات جدید استفاده کرد . ایجاد تصاویر شفاف و با کیفیت در نتیجه استفاده از ابزار شبیه سازی مو، لباس، سایر قسمت های فیزیکی و حرکات تمامی قسمت ها ممکن است .
2- مدل سازی
با استفاده از این نرم افزار بسیاری از ابزارهای گرافیکی چند ضلعی برای ایجاد اشکال با دقت بالا یا پایین به کار گرفته می شود، وجود ابزارهای گرافیکی پیشرفته باعث شده است تا بتوان فرایند اضافه کردن جزئیات به اجسام را سرعت بخشید. کمک گرفتن از ابزارهای سریع و منحصر به فرد این نرم افزار باعث می شود تا بتوان انواع مدل ها از ساده تا پیچیده را به دست آورد .
3- ابزارهای نگاشت ماوراء بنفش
با استفاده از این ابزار می توان موقعیت ماوراء بنفش (UV ) را در اجسام کنترل کرد. از این ابزار برای طرح دادن به جسم مورد نظر استفاده می شود . ناهمواری های موجود در اجسام را می توان به کمک ابزارهای ماوراء بفش بر طرف کرد ، بدین ترتیب، به میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود و تمامی قسمت ها در جای خود برنامه می گیرند چنان چه به هر گونه اصلاحات بعدی نیاز باشد، این کار به راحتی امکان پذیر خواهد بود .
4- با پوست پوشاندن
با استفاده از این ابزار می توان اشکال چند ضلعی ساده با کیفیت بالا تا جلوه های ویژه پر تراکم را با پوست پوشاند، در حال حاضر برای اصلاح رئوس هر نوع پوششی بدون نیاز به کوچک کردن یا کشیدن، از تجهیزات موجود بهره گرفته می شود .
5- اجسام (ماتریال ها)
می توان با استفاده از نگاشت های جا به جایی اجسام مشبکی با وضوح بالا و کلیه جزئیات را طراحی کرد. همچنین می توان از نگاشت های معمولی برای ساخت مدل با وضوح کم استفاده کرد . بدین ترتیب، می توان انواع بازیها را بدون نیاز به چند ضلعی های پیچیده طراحی کرد .با استفاده از ویراشگر منحصر به فرد اجسام این نرم افزار می توان مدل ها را انواع بافت ها ، اندازه های واقعی و پیچیدگی زیاد به دست آورد .
6- زبان MAXScript
با استفاده از MAXScript می توان در کم ترین زمان اِشکال های برنامه را ردیابی کرد. همچنین می توان ابزارهای عملیاتی را برای کنترل در واسط کاربری (UI ) به کار گرفت . از این زبان برنامه نویسی شی گرا برای بهینه کردن کار در محیط سه بعدی استفاده می شود.
7- پردازش کردن
تمام انتخاب های لازم برای پردازش (رندر) کردن اجسام ( مانند mental ray renderer ) تجهیزات کنترلی و سیستم مدیریت Autodesk Backburner در این نرم افزار موجود است .
8- نور پردازی
از انواع مدل های نوردهی برای استفاده در بازی های رایانه ای و انطباق با انواع رنگ ها ، طرح ها و حرکات استفاده می شود . امکانات زیادی برای بالا بردن کیفیت نوردهی در صحنه و جود دارد .
9- تجسم بخشیدن
به داده ها می توان از برنامه های دیگر شرکت Autodesk تجسم بخشید، به صورت مدلسازی ، پردازش و محیط پویانمایی غنی.
10- بسته بهبود نرم افزار ( SDK )
با استفاده از این بسته می توان ابزارهای مختلفی را در زبان برنامه نویسی دلخواه کاربر به وجود آورد. همچنین شامل یک واسط سطح بالا به نام iGame نیز می شود که برای صادر نمودن ( export کردن ) آسان به کار گرفته می شود .

برخی از ویژگیهای جدید 3ds Max 8

1- مدلسازی
با استفاده از ویرایشگر چند پله ( Poly bridge ) می توان جزئیات را نشان داد . با استفاده از ویرایشگر چند ارتباطه ( Poly Connect ) می توان کنترل بیشتری را بر کل اشکال اعمال کرد .
با استفاده از حلقه ها ( Ring/Loop ) می توان ابعاد لبه های جسم را بزرگ یا کوچک کرد.
در این نگارش جدید، فرآیند اصلاح و یا حذف لبه ها و اجزاء کوچک تسهیل شده است .
اصلاح کننده جاروبی ( Sweep modifier ) .
2- نگاشت و آشکار سازی ماوراء بنفش
- امکان نمایش نقوش بر مبنای سلایق کاربر فراهم شده است .
- امکان حذف آسان تر ناهمواری ها به وسیله امکانات موجود و صاف کردن آن ها فراهم آمده است .
- امکان دسترسی مستقیم به شکل های اصلی ( مانند جعبه، استوانه، کره و .... ) باعث شده تا اصلاحات سریع تر انجام پذیرد
- امکان صادر کردن نمونه های ماوراء بنفش فراهم آمده است و بدین ترتیب می توان از این نقوش در سایر محیط های گرافیکی بهره گرفت .
3- با پوست پوشاندن
- ابزار Skin Weight امکان دسترسی مستقیم را به ابزارهای اولیه پوششی فراهم می کند .
- برای اصلاح رئوس هر پوشش بدون نیاز به کوچک یا کشیدن، از اصلاح کننده پوست استفاده می شود .
4- زبان MAXScript
- با استفاده از آن می توان روند کاری را به صورت خودکار به گونه ای تنظیم کرد که از بانک اطلاعاتی SQL MAXScript نیز بهره ببرید .
- می توان سرعت یافتن خطاهای موجود را بالا برد . این اشکال زدا از استانداردهای صنعتی استفاده می کند و امکان آن را فراهم می آورد تا بتوان در متن مورد نظر هر گونه جای خالی و متن دیگر را وارد کرد .
- کنترل کننده های فعلی از پشتیبانی MAXScript بهره می گیرند .
- امکان بازسازی مجدد کنترل کننده ها با نام های مستقل وجود دارد .
5- پویانمایی شخصیت ها
- در حال حاضر امکان وارد و صادر کردن HTR و TRC برای 3d Max در نظر گرفته شده است . حرکات استاندارد می توانند کل شخصیت، صورت یا فقط بخشی کوچک را حرکت دهند .
- بارگذاری و ذخیره پویانمایی با استفاده از انواع اطلاعات بر پایه XML امکان پذیر است، در نتیجه می توان ذخیره، بارگذاری، نگاشت و پویا نمایی را بین شخصیت ها انجام داد . پویانمایی در میان شخصیت های مختلف با اندازه های متفاوت و طراحی های مختلف مقدور است . این امکان نیز وجود دارد که پویانمایی را به بخش های مختلف از یک جسم که مجدداً مورد استفاده برنامه می گیرند، منتقل کرد .
- تمامی محدودیت های در آمیزی، تدوین،اصلاح، فیلتر و زمان دهی در متحرک سازی 3d Max از بین رفته است .
- کنترل کننده ها این امکان را فراهم می آورند که به راحتی بتوان محدودیت های موجود در داخل یا خارج لایه را درک کرد،این محدودیت ها عمدتاً برای اعمال کنترل بیشتر و تحرک ساده تر در نظر گرفته شده است .
- با استفاده از گزینه Track-view می توان انتخاب،مشاهده، اصلاح یا کار بر روی منحنی ها را با سهولت بیشتری انجام داد.
6- پویانمایی حیوانات
- از دَوَران (( اولر )) و مکان یابی (( بزیه )) برای ویرایش این نوع متحرک سازی استفاده می شود .
- در شخصیت های با گردن بلند یا غیر متعارف با جزئیات زیاد، می توان از ترکیب ها و کنترل کننده های جدید بهره گرفت .
- امکان اتصال استخوان ها به یکدیگر با سه درجه آزادی فراهم شده است .
- می توان تغییرات در قسمت لگن را که نوعی اتصال توپی به شمار می رود، حذف کرد و کیفیت حرکت این قسمت از اسکلت را بهبود بخشید.
- پشتیبانی از حرکات انگشتان و قوزک پا افزایش داشته است، بدین ترتیب حرکات جزئی مانند خمش انگشتان بهتر شکل می گیرند .
7 – پردازش کردن
- برنامه Mental Ray توانسته پردازش ( رندر ) کردن را در 3d Max بسیار قدرتمند سازد. با استفاده از آن، روشن و تاریک کردن سایه ها، همچنین مدل نوردهی منحصر به فرد که دقت ثابتی را در میان حالت های مختلف فراهم می آورد، به آسانی انجام می پذیرد .
- (( پردازش گروهی )) از ابزارهای است که در زوایای مختلف به کار گرفته می شود و به وسیله آن تنظیمات پردازش و لایه ها در تمامی زوایا به راحتی انجام می پذیرد .
8- مدیریت و همکاری
تسهیم، کنترل و مدیریت تمامی اقدامات در حین کار به وسیله ابزار Asset Tracker در نرم افزار Cleaner XL , Toxik از محصولات Autodesk ارتقاء دارد . 3d Max همچنین امکان مکانی یابی مسیر، شماره فایل ها ، دقت و نام دوربین که در محیط کاری Toxik به کار گرفته شده را فراهم آورده است .
- امکان شناسایی و ذخیره مسیر فایل ها فراهم آمده است، مسیر فایل ها به همراه صحنه آن فایل ذخیره می شود و می توان این صحنه را تسهیم کرد و به راحتی مدیریت آن در میان تمامی اعضاء را انجام داد.
- نوردهی منعطف تر و پویاتر، کار کردن را لذت بخش کرده است. بدین منظور از ابزار فرمت فایلی OPEN EXR استفاده شده است .
9- مو و خز
- ابزار حالت دهی و شانه زدن در طرح های پیچیده در نظر گرفته شده است. همچنین ابزارهای برای تجعد و فر کردن .
- ابزار پویایی مو از موتور دینامیک نرم افزار Shave استفاده می کند و نیروهای دیگر که مستقیما از لایه یا حرکت هر اصلاح کننده دیگری، حرکت خود را تامین می کنند، در 3d Max تعبیه شده اند.
- Mental rey توانسته است تا پردازش کردن سریع و مستقیم را از طریق حافظه و با استفاده از شکل اولیه مو تامین می کند.
- می توان از شکل و هندسه مو در ایجاد جنگل، انواع گل ها یا هر چشم انداز دیگری بهره گرفت.
10 – لباس
- می توان انواع طرح های لباس از نظر جنس پارچه و مدل لباس که مشابه طرح های واقعی است، بهره گرفت .
- می توان مواد استفاده شده در لباس اعم از ابریشم، پنبه یا پشم را از فایل انواع لباس انتخاب کرد و طرح را مشابه لباس در دنیای واقعی به دست آورد.
- می توان لباس های خوش دوخت را با آن نرم افزار طراحی کرد و صرفا بدین گونه نیست که تنها ایجاد لباس هاس گشاد توسط آن انجام شود، حتی می توان منافذ و خط تا را در طرح نشان داد .
- می توان مدل لباس را برای شخصیت های دیگر نیز به کار برد و با تعویض نوع پارچه مدل لباس تغییر نمی یابد .پس می توان یک مدل لباس را برای شخصیت های مختلف استفاده کرد.
11 – طراحی جلوه های تصویری
- می توان از انواع مجموعه رنگ ها برای بالا بردن کیفیت نوردهی در صحنه استفاده کرد.
- استفاده از اندازه های واقعی این امکان را فراهم می آورد تا از لحاظ فیزیکی و مقیاس، مکان ها در صحنه بهتر طراحی شوند.
- می توان مشخصات و اطلاعات مربوط به اشیاء، لایه، اجسام، دوربین و نور را به عنوان اطلاعات مربوط به صحنه، ذخیره و د آینده مجددا از آن استفاده کرد.
- می توان اشکال را از نرم افزار Revit (محصول) Autodesk وارد کرد تا اشیاء با کیفیت بالاتری در 3d Max و از طریق فرمت DWG نمایش داده می شوند.
- می توان به فرمت فایلهای نرم افزار Inventor ( محصول) Autodesk مستقیما از ابزارهای import کردن دسترسی پیدا کرد .
- می توان اشیاء ایجاد شده را با استفاده از ابزارهای export در Autodesk DWF Viewer و Composer نیز مشاهده کرد.
12 – بسته بهبود نرم افزار ( SDK )
- می توان از محیط بهبود استفاده کرد و به کمک آن برای برنامه نویسان محیط کاری بهتر، چشم انداز و با کیفیت تر و موتورهای بی درنگ دقیق تری را فراهم آورد .
- بهبود دهنده iGame دسترسی به لایه DirectX را آسان تر می کند و این امکان را فراهم می آورد که کنترل کاملی بر ان چه در ویوپورت های 3d Max نشان داده می شود، انجام شود .
- ساختار خوب این نرم افزار باعث می شود که به راحتی با اجزای سایر سیستم ها بتواند خود را هماهنگ کند .

نیازمندی های سیستم


1- سخت افزار
- پردازنده اینتل ( از خانواده پنتیوم 3 ) با پردازنده AMD ( پانصد مگا هرتزی )
- حافظه اصلی ( RAM ) 512 مگابایت ( یک گیگا بایت پیشنهاد می شود ) .
- فضای swap به میزان پانصد مگابایت ( دو گیگابایت پیشنهاد می شود ) .
- کارت گرافیک که بتواند 16 * 7681 * 1024 بیت رنگ را با حافظه 64 مگابایتی پشتیبانی کند .
- سخت افزارهای OpenGL و Direct3D با مشخصات ذیل : شکل های گرافیک سه بعدی که بتواند 32 * 1024 * 1280 بیت رنگ را با حافظه 256 مگابایتی پشتیبانی کند .
- سیستم عامل ویندوز که تمامی ادوات اشاره گری را پشتیبانی کند .
- گرداننده دی وی دی
- تجهیزات ذیل دلخواه هستند :
کارت صدا و بلند گو، کابل کشی برای اتصال به شبکه، سخت افزار گرافیک سه بعدی، تجهیزات اتصال به ویدئو ، اهرم بازی ( جوی استیک ) ، تجهیزات MIDI ، ماوس سه دگمه.
2- نرم افزار
- سیستم عامل ویندوز XP ( به همراه سرویس پک 2 ) یا مدل خانگی یا ویندوز 2000 .
- مرورگر اینترنت اکسپلورر نگارش 6 .
نرم افزار های DirectX ( ضروری ) و OpenGL ( اختیاری ) .

-------------------------------
منبع : مــاهــنامه صــنــعت ســـینــما
منبع ماهنامه : [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تایپ متن : Shahin King
-------------------------------


قربان شما : شاهین کینگ



نمونه كارهاي گرافيكي رو بذاريد اينجا

1:

سلام
مرسي شاهين جان واقعا عالي هستش جا داره يه خسته نباشيد مَشتي بهت بگم دستت درد نكنه عزيز ولي شرمنده من از اون شكلكا ندارم

راستي شاهين جان اون لينكهاي بالا لينكهاي دانلود خود نرم افزارهستش ؟
قربانت : آرش ايراني
يا حق


پرسش و پاسخ با محمد ساعتچي

2:

سلام عزیز

وا...


يكي بياد نورپردازي تو تري دي مكس رو ياد بده
من این لینک ها رو از انجمن نرم افزار برداشتم .


کارهای سه بعدی خودتون رو اینجا قرار دهید
شما که خودت هستادی یه زحمت بکش لینکهای صحیح رو پیدا کن و تو همین تاپیک بزار .

قربانت : شاهین


مصاحبه با دست اندرکاران و بزرگان انیمیشن

3:

سلام شاهين جان
آخه لينكها مشكوك به نظر ميرسند هر كدوم يه حجمي دارند من اين نرم افزار رو با اينكه ازش سر در نميارم رو دارم ولي حجمش به اين بزرگي نيست فرمودم شايد آموزش ها و يا تمپلتهاي نرم افزار باشه

لينك هم چشم شما جون بخواه شاهين جان كف دستمه دستامو مشت ميكنم برات

3dsmax8 Full Version

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

126 MB

just read the readme after the download and follow the instructions

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اينم يکي دوتا پلاگين براي اين نرم افزار :::
AUTODESK Pro Booelans v1.0 For 3DS MAX 8

Info::
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Size - 3.3 MB

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Swift 3D MAX v3.0.150 Plugin For 3dsMax

Download:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Serial:T3MW300-34968-36251-28805

آموزش ايشاندايشاني :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موفق باشيد
يا حق


معرفی سایت های مربوط به دنیای سه بعدی و انیمیشن

4:

عزیز تشکر

من اون لینکها رو بر می دارم .


آموزش : تاپیک مخصوص لینک های آموزشی 3d


چه جالب خودمون از خودمون تشکر می کنیم .


آموزش : ایجاد آتش بازی به وسیله ی 3ds max
حالا بعدش شما بیا از من تشکر کن .


( شوخی کردم )

قربانت : شاهین کینگ

5:

نه اينكه كسي قدرمون رو نميدونه واسه همينه

6:

میبینم که 2 ستاره ی تیم گــــرافيك و مالتي مديا باز هم می درخشند

خیلی خوب بود از هر دو ممنون

7:

جمله اشنا ميزنه!

8:

ببخشيد كه من اين موضوعو تو تاپيكا تكرار ميكنم.

ميخوام همه متوجه بشن و جمع بشيم يكجا در موردش به نتيجه برسيم.
------------------------
حوصله كنيد:

پيشنهاد محمد حسين كه در قسمت ديگهاي فرموده خيلي خيلي خوبه: ساخت انيميشن.
فروشش هم با من.

5 - 6 سالي هست كه با IRIB صدا و سيماي مراكز هستانها همكاري دارم.
چند تا انيميشن هم كار كردم كه از تلايشانزيون پخش شدن:

من ميبينم:
نرم افزار مكس 5
پخش شبكه 2 سال 80 - صدا و سيماي مركز كرمان سال 79
وقت 4 تا قسمت 5 دقيقه اي
داستان: در باره يك پسر بچه اي كه از قوانين علمي مثل چگالي، جاذبه ...

براي بازياش هستفاده ميكنه و ...

سرزمين مادری:
نرمافزار مكس 5
پخش: اين كار تلفيقي از طراحي دست و انيميشن كامپيوتري بود و من برنامه داد با كارگردان داشتم فكر ميكنم براي جشنواره توليدات صدا و سيما اكران شد.
وقت 15 دقيقه.

10 دقيقه انيميشن سه بعدي بقيه طراحي دسن.
داستان: يك گل آفتابگردون بازيگوش مياد شهر گردش كنه ولي شهر صنعتي جاي اون نيست به خاطر همين زير دستو پا لگد ميشه.

يك دختر بچه پيداش ميكنه و ...

كهكشان:
نرم افزار مكس7
يك قسمت 10 دقيقه اي
پخش: صدا و سيماي مركز چهارمحال و بختياري سال 84 - الان ميخوام برنامه داد پخش با مركز همدان ببندم.
داستان: پسر بچه اي از اينكه ما و خورشيد به هم نميرسن نعجب ميكنه و پدرش اونو بر ميداره به كهكشان پرواز ميكنن و ...

نوخودي ها:
نرم افزا مكس 8
20 قسمت 1 دقيقه الي 2 دقيقه اي
پخش:هنوز تمام نشده.

سفارش IRIB ايران در شبه قاره هندوستان.
داستان: هر قسمت داستان خودش رو داره و سبك داستانها شبيه pat و mat هست اما در محيط كاملا متفاوت.

چند تا پروژه هم دارم كه به دلايل مختلف ناتموم مونده.

از اون آدما نيستم كه چيزهايي كه بلدم رو از ديگرون پنهان كنم يا يه جور پيچيده بگم كه كسي نفهمه فكر ميكنم رمز موفقيتم اينه كه در پروژه هايي كه انجام دادم بيشتر از در آمد دوست پيدا كردم
( اينا رو نفرمودم كه پز بدم !!!فرمودم كه معلوم بشه الكي تو هوا با حرف محمد حسين موافقت نميكنم و پايه پايه ي ساخت انيميشن هستم.)

شما هم بياييد فكرهامون و تواناييهامون بريزيم رو خم ببينيم يه انيميشن سه بعدي تمييز ميشه از توش در بياريم يا نه ؟

عكس از اين كارها و پشت صحنه هاش (يعني محيط مكس) تو سايتم گذاشتم و يكم از تجربياتم.

اگه ببينم كه كسي هستفاده ميكنه و بدردش ميخوره بيشتر هم مينايشانسم.


9:

سلام ميثم جان
خيلي خيلي خوشحالم كه شما رو در اين سايت ميبينم و از طرف خودم ورود و عضايشانتتون رو تبريك ميگم
ما منتظر آموزشها و فعاليت هر چه بيشتر شما در اين انجمن هستيم عزيز
موفق و هميشه پيروز باشيد
يا حق

10:

سلام ميثم جان
سايت شما رو ديدم
كارتون فوق العادست
خوش حال ميشم اموزشهاتون رو در قسمت انيميشن سايت بزاريد
من مثل بقيه منتظر فعاليت شما هستم


70 out of 100 based on 40 user ratings 790 reviews