تا بچمون خیلی خوشگل بشه ؟

ایا روغن هسته انگور برای کاهش وزن مفید است؟ اگر مفید است چقدر در روز استفاده
25 كیلو اضاف وزن دارم .چگونه رژیم خود را شروع كنم و مهمتر اینكه به آن پایبند
سبز برای ز
2ماه باردار هستم و این بچه دوم هست وزنم قبل از بارداری 73 بود الان که داره
دچار بیماری ای به نام پمفیگوئیس هستم(مربوط به سیستم ایمنی بدن) چه تغذیه
نباشید به همه همکارهایتان . ما یک دختر داریم که یک سال و چهار ماه سن دارد
سعادت از دیدگاه امام خمینی(ره)
تفاوت‌های عملکرد در آزمون تشخیص نوشتاری براساس شیوه برگزاری آزمون، آشنایی با کامپیوتر و اضطراب ناشی از کامپیوتر
نقش روان خواندن شفاهی در درک مطلب متون: تحقیقی بین زبانی
بررسی تضاد و متناقض نما در اشعار احمد شاملو
ترغیب قرآن به نگرش عقلانی
رفتارهای داربستی آموزگار و همکلاسان در کلاسهای نگارش زبان دوم
بررسی موسیقی اشعار فریدون مشیری
تاثیر استراتژی و باورهای زبان‌آموزان ایرانی در یادگیری واژگان زبان انگلیسی
سیر رمان‌نویسی «نجیب محفوظ» و ترجمه‌ی رمان «بدایه و نهایه»
ادبیات مهجر در آمریکای جنوبی (برزیل)

تا بچمون خیلی خوشگل بشه ؟




لطفا بگین چی بخورییم تا بچمون خیلی خوشگل بشه ؟آخه خیییلی برام مهمه
پاسخ :
با سلام


مهم تر از زیبایی کودک سلامتی اوست.


نباشید، لطفا رژیم مناسبی برای لاغری ناحیه شك
طبق احادیث اسلام در وقت بارداری برای زیبا شدن کودک سیب و به مصرف کنید .

و موسیر ازنظر تندی وطعم باهم متفاوتند.من تازه خودم را به خوردن سیر دارم
یکی از مهم ترین وظایف خانم ها در طی دوران بارداری حفظ سلامتی خود و جنین شان، با داشتن تغذیه سالم در این دوران می باشد.


هواپز flavorwave سوال دارم. هواپز هالوژنی بهتر است یا المنتی؟ کدامیک از این
انتخاب های صحیح در تغذیه بارداری به بهبود رشد و تكامل جنین كمك می كند.


این كودك موضوع اینست كه به هنگام بدنیا آمدن معقد ایشان بسته بود و با عمل


سال و نیمشه می خواستم بدونم در 24 ساعت چه مقدار شیر نیاز داره و باید مصرف


اللهی عزیز من با کد 813719 -و کد 814727 با شما در تماس بودم که متا سفانه از جواب
بر خلاف تصور خیلی از افراد که فکر می نمايند در دوران بارداری باید انرژی فراوانی دریافت نمايند، دریافت كالری شما باید روزانه به طور متوسط 300 كالری بیش از اونچه كه قبل از بارداری مصرف می كردید، باشد.


حدود 2سال هم کورتون خوراکی هم کورتون تزریقی داشته ام بعد از قطع کورتونها
هر چند كه ممكن هست در ماه های اول بارداری حالت تهوع و هستفراغ برای شما مشكلاتی ایجاد كند، سعی كنید رژیم متعادلی داشته باشید و ویتامین های مورد نیاز دوران بارداری را دریافت نمایید.

توصیه ها:
* برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز، انواع متنوعی از غذاها را بخورید.

مصرف روزانه 6 تا 11 واحد نان و غلات، 2 تا 4 واحد میوه، 4 واحد یا بیشتر سبزیجات، 4 واحد لبنیات و 3 واحد از منابع پروتئینی (گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ یا مغز دانه ها) توصیه می گردد.

میزان كمی از چربی ها و شیرینی ها را دریافت نمایید.

* غذاهای با فیبر بالا مانند برنج، ماكارونی، غلات و نان های سبوس دار و نیز میوه ها و سبزیجات را انتخاب نمایید.

* وقتی كه باردار هستید، مطمئن شوید ویتامین ها و املاح كافی را از رژیم روزانه خود دریافت می كنید.

به منظور اطمینان از دریافت ویتامین ها و املاح كافی، هر روز مكمل ویتامین های مورد نیاز دوران بارداری را دریافت نمایید.

* در دوران بارداری، روزانه 1000 تا 1300 میلی گرم كلسیم از رژیم خود دریافت نمایید.

به این منظور روزانه حداقل 4 واحد لبنیات و غذاهای غنی از كلسیم بخورید.

بهترین منابع کلسیم لبنیات مثل شیر، ماست، پنیر، کشک و قره قوروت و نیز غذاهای دریایی هست.

سایر منابع کلسیم شامل : سبزیجات برگ سبز، کشمش، بادام، پسته، بادام زمینی و گردو هست.

* برای اطمینان از دریافت 27 میلی گرم آهن در روز، حداقل روزانه 3 واحد از غذاهای غنی از آهن را مصرف کنید.

غذاهای غنی از آهن عبارتند از : گوشت قرمز، ماهی، مرغ، زرده تخم مرغ، سبزی های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج تازه و جعفری، حبوبات مثل عدس و لوبیا، دانه های روغنی، خشکبار مثل انواع برگه، برگه آلو و هلو و زرد آلو، توت خشک، انجیر خشک و کشمش.

* زنان باردار روزانه 70 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند.

بنابراین حداقل یكی از منابع خوب ویتامین C را در روز مصرف كنید.

ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود هست.

* روزانه حداقل یكی از منابع خوب اسید فولیك را دریافت نمایید.

منابع غنی از اسید فولیک عبارتند از : مخمر (ماءالشعیر)، حبوبات پخته(مانند انواع لوبیا و نخود)، سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج پخته، گوشت گوساله، جوانه گندم خام، کاهو، آب پرتقال، کلم، زرده تخم مرغ و موز.

هر خانم باردار روزانه حداقل به 0/4 میلی گرم اسید فولیك نیاز دارد تا از بروز نقص لوله عصبی در جنین (اسپینا بیفیدا) پیشگیری كند.

* روزانه حداقل یكی از منابع خوب ویتامین A را دریافت نمایید.

منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، هویج ، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، آب كدو، شلغم، چغندر، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل، شیر، زرده تخم مرغ.



البته در مورد مصرف جگر و آب هویج که دارای مقدار زیادی ویتامین A هستند، حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا دریافت اضافی ویتامین A (بیش از 1000 واحد بین المللی در روز) ممكن هست با ناهنجاری های جنینی در ارتباط باشد.
غذاهایی را كه باید زنان باردار از اون ها اجتناب كنند
* در طول بارداری از مصرف الكل اجتناب كنید.

مصرف الكل با زایمان زودرس، عدم رشد ذهنی، نقص های مادرزادی و وزن كم هنگام تولد مرتبط می باشد.

* مصرف كافئین را به كمتر از 300 میلی گرم در روز محدود نمایید.

میزان كافئین در نوشیدنی های متنوع، به دانه ها و برگ های هستفاده شده و چگونگی آماده سازی اونها وابسته می باشد.



فنجانی با گنجایش 224 گرم قهوه، به طور میانگین حاوی 150 میلی گرم كافئین می باشد، در حالی كه همین میزان چای سیاه حدود 80 میلی گرم كافئین دارد.

به خاطر داشته باشید محتوای كافئین یك قالب شكلات برابر یک چهارم فنجان قهوه می باشد.

* هستفاده از ساخارین (قند مصنوعی) در طول بارداری شدیدا منع می گردد، زیرا می تواند از جفت عبور كرده و در بافت های جنین باقی بماند.

اما هستفاده از سایر شیرین كننده های مصنوعی در طول بارداری، چنانچه مورد تایید و هستاندارد باشد، بلامانع هست.



شیرین كننده های مصنوعی مورد تایید شامل آسپارتام، آس سولفام K و سوكرالوز می باشند.

مصرف این شیرین كننده ها در حد اعتدال اشکالی ندارد، بنابراین با پزشك خود راجع به میزان مصرف این شیرین كننده ها در طول بارداری مشورت كنید.

* میزان كل چربی رژیم را به 30 % یا كمتر از كل كالری روزانه كاهش دهید.

مثلا فردی كه روزانه 2000 كیلو كالری انرژی دریافت می كند، می تواند 65 گرم چربی یا كمتر در روز مصرف كند.

* دریافت كلسترول را به 300 میلی گرم یا كمتر در روز محدود كنید.

* از مصرف پنیرهایی كه پاستوریزه نیستند خودداری كنید، زیرا ممكن هست سبب عفونت گردند.

اما می توانید از پنیرهای پاستوریزه و فرآوری شده و یا ماست هستفاده نمایید.

* از مصرف غذاهای دریایی خام به خصوص میگو اجتناب كنید.

برخی از مشكلات دوران بارداری
در طول بارداری ممكن هست حالت تهوع صبحگاهی، اسهال یا یبوست داشته باشید.

لذا به این پیشنهادات توجه نمایید:

حالت تهوع صبحگاهی: قبل از اینكه از رختخواب بلند شوید، مقداری بیسكوییت ترد بخورید.

غذای خود را طی چندین وعده در روز و به صورت كم حجم دریافت نمایید.

از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده اجتناب كنید.

یبوست: میزان زیادی از سبزیجات و میوه های تازه بخورید.

همچنین 6 تا 8 لیوان در روز آب بنوشید.

اسهال: غذاهای حاوی پكتین و صمغ (دو نوع فیبر غذایی) مانند پوره سیب، موز، برنج سفید، آرد جو، نان گندم تصفیه شده را بخورید، زیرا به جذب آب كمك می كنند.



سوزش سر دل: غذای خود را طی چندین وعده در روز و به صورت كم حجم بخورید.

قبل از خوردن وعده غذایی تان، شیر بنوشید.

مصرف نوشیدنی ها و غذاهای حاوی كافئین را کاهش دهید.

ورزش در بارداری
ورزش منظم به شما كمك می كند تا تغییرات جسمانی بارداری را تحمل كنید، به زایمان راحت و پیشگیری از عوارض سپس زایمان كمك می كند، سطح انرژی شما را بالا می برد و سلامت شما را بهبود می بخشد.


ورزش همچنین با بالا بردن هستقامت و كشش عضلات، شما را برای زایمان آماده می كند و بهبود پس از زایمان را سرعت می بخشد.

به اغلب زنان باردار، حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط در اكثر روزهای هفته توصیه می شود.

اما حتی وقت و دفعات كمتر نیز، به آمادگی در زایمان و تناسب اندام شما كمك می كند.



پیاده روی، ورزش مناسبی برای شروع می باشد.

این ورزش شرایط هوازی متوسطی با حداقل فشار بر مفاصل را ایجاد می كند.



ورزش های قدرتی نیز تا وقتی كه وزنه سنگین بلند نمی كنید، مناسب می باشند.

البته در همه موارد باید با پزشک خود برای انتخاب نوع و شدت ورزش مشورت نمایید.

جدول مربوط به وزن گیری در دوران بارداری

وزن قبل از بارداری اضافه وزن توصیه شده در بارداری

كم وزن 5/12 تا 18 کیلوگرم

وزن طبیعی 11 تا 16 کیلوگرم

اضافه وزن 7 تا 11 کیلوگرم

چاق کمتر از 7 کیلوگرم

در سه ماهه اول بارداری، اكثر زنان نیازی به افزایش وزن ندارند، این خبر خوبی برای خانم هایی هست كه حالت تهوع صبحگاهی دارند.

در ماه های اول بارداری، نیاز به افزایش وزن كمی دارید كه با دریافت 150 تا 200 كالری اضافی در روز برطرف می شود؛ این میزان كالری اضافی را می توان با داشتن اشتهایی طبیعی و دریافت 5/1 لیوان آب پرتقال یا نصف لیوان ماست كم چرب تامین كرد.



افزایش وزن در سه ماهه دوم و سوم به خصوص چنانچه كم وزن می باشید، حائز اهمیت هست.



در این دوران باید هر ماه 1/5تا 2 كیلوگرم وزن اضافه كنید.

دریافت 300 كالری بیشتر در روز، شما را به این هدف می رساند.


موفق باشید



56 out of 100 based on 41 user ratings 916 reviews

خواستم بدان برای کودک 20 ماهه به جزء قطره آهن می توان بدون تجویز دکتر از
به علت رژیم (چون صورتم جوش می زد از خوردن خیلی از غذا ها امتناع می كردم)
دارم قبل از دو سالگی قطره آهن نخورده چون وقتی بهش قطره میدادم اونو بالا
خواهشمندم در زمینه نقش تغذیه در تعیین جنسیت جنین، همسر مرا راهنمایی
آزمایش خونی دادم که میزان قندخونم در حالت ناشتا 110وکلسترول 232بود رژیم
كربوهیدرات مركب ندارد پس چرا شاخص گلایسمی آن بالاست؟نسبت به موز و خرما
تغییر نگرش آموزش از دیدگاه روش محور به آموزش راهکارگرا؛ بررسی راهکار بازساختی و راهکار ارتباطی
بررسی شعر سیاسی معاصر (از نیما تا انقلاب)
بررسی میزان مطابقت دیدگاه فلسفی ملاصدرا در باب علم واجب به ماسوا با مستندات قرآنی و روایی وی
بررسی مقایسه‌ای دیدگاههای انسان‌شناسانه مولانا جلال الدین رومی و کرکگور
بررسی ارای کلامی جامی در مثنوی هفت اورنگ
نقد و تحلیل محتوایی شعر عاشورایی پس از انقلاب اسلامی
مبانی کلامی و شاخصه‌های حکومت حضرت امیرالمومنین علی(ع)
بررسی و مقایسه‌ی به کارگیری سیره‌ی نبوی در رمان «نورالله» اثر نجیب کیلانی و کتاب «علی هامش السیره» اثر طه‌ حسین
بررسی و تحلیل مضامین و ساختار هنری حبسیات محمود درویش
بررسی روش تفسیری جوادی آملی در تسنیم
*