پرسش و پاسخ با محمد ساعتچي


پرسش و پاسخ با محمد ساعتچي



سلام . من قبلا با mental ray کار می کردم و حالا می خوام با vray کار کنم . اما وقتی می خوام با vray یک صحنه رو رندر کنم , چنین اروری می ده و رندر نمی کنه :
could not obtain the licence

نمونه کارهای Scout_Mov (محسن) با نرم افزار مایا

1:

سلام
علی جان
به نظر میرسیه این ارور مربوط به لیسانس(کد رجیستر یا کرک)وی ری هست
باید این مشکل رو بر طرف کنی
نمونه كارهاي گرافيكي ساخته شده توسط من

2:

آخه مشکل اینجاست که از کجا ؟
بعد دادن (سه بعدي كردن يك شكل)

3:

چی از کحا دوست خوبم؟
این مجموعه تا ونا که من میدونم کرک داره
ایا کرکش رو هستفاده کردید؟
ساخت لباس با تري دي مكس

4:

درخواست برای کار با فرمت w3d در مکس!

5:

سلام به شما.
اول يه خواهش. Efin-D 3D StudiOمن رو msaatchi خطاب نكنين. من محمد ساعتچي هستم. ممنون ميشم.
دوم قطعاً بزرگواران و اساتيد بسياري هستن كه در مورد vray مهارت دارن خيلي بيشتر از من.
سوم همونطور كه دوستان فرمودن مشكل در سند شدن مجوز هست. نشونشم اينه كه وقتي در برنامه فراخوني مي كنيد در منو هيچ چيز جز فيلد نام كامپيوتر چيزه ديگه اي نيست.
اگر نسخه ي اصل رو دارين مي تونين با تيم پشتيبانيش تماس بگيرين كه فوراً جواب مي گيريد. اگر نسخه ي illegal هست من با وجوده اين كه خيلي مي خوام اما به دلايلي نمي تونم كمكي بكنم. اگه بگردين تو همين فورم ها مي تونين راهنماي نصبش رو پيدا كنين.

اما در مورد انتخاب موتور، چرا mental ray رو مي خواين كنار بذارين؟ د ر كارهاي فانتزي محاسن بيشتري به vray داره. البته كنديش بماند. همينطور براي رندر هاي انيميشن هاي تلايشانزيوني ايران كه براي نمايش اثر گاماي بهتري داره و دندانه ها در تصايشانر بهتر بلوريته ميشن.


موفق باشين و اميوارم كمكي كرده باشم،

6:

با سلام دوستان عزيز
راهنماي نصب و رجيستر كردن v-ray و finalrender بصورت تصايشانري موجود هست

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] نصب و رجيستر كردن v-ray
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] نصب و رجيستر كردن finalrender

هر كي نرم افزار رندر براي 3dsmax8.0 و متريال مثل v-ray 1.5 و finalrender sp3 و..... ميخواد برود اينجا راحتتريد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ادرس اصل سايت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سايت دو زبانه هست چيني و انگيسي
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

باز هم اگر با گرفتن مشكل داشتيد دستور بديد همينطوري توضيح ميدم

قربو نه شما

7:

ممنون Mehdi_44 جان .
اين مهدي جان تا حالا از همه بيشتر به ما حال داده
دمت گرم.

8:

من محيطي طراحي كردم و با هستفاده از backgrund مناسب كلي در وقتم صرفه جايشاني كردم اما در هنگام حركت دوربين بين محيط 3d من و back grund ناهمخواني ايجاد ميشود
آيا راهي دارد كه بكگراند به صورت سه بعدي در بياييد

9:

متوجه سوال نشدم.

10:

سلام ... آقای ساعتچی ... من یه مقدار قاطی کردم ... شما در انجمن [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] عضو هستید ؟

11:

سلام،‌ بله. فكر نمي كنم چيز مهمي باشه!

12:

باسلام خدمت دوست عزيز محمد ساعتچي
از اينكه وقتي را به اين انجمن اختصاص داديد ((( ممنونم ))) /

از اونجا كه شخص شما در مورد نرم افزار Vray اطلاعتي داريد / و اونرا آموزش ميدهيد ( در كلاس هاي تيم )
و براي حضوري پر بار تر لطفا در مورد اين قسمت از اين نرم افزار توضيحاتي را بدهيد /


در مورد اين بخش از موتور رندر V-Ray بدهيد ممنون خواهم.
لطفا در مورد اين دو2 بخش بيشتر توضيح بدهيد
Primary bounces
Secondary bounces
هر چند مختصر باشد ( باز هم قبول)........

و اگر مايل هستيد با يك برنامه ريزي كل قسمت هاي اين نرم افزار را توضيح دهيد

با تشكر، و موفق باشيد

13:


آخه من یه مقدار شک کردم .

خوب پس این نمونه کارهاتون رو تو این انجمن هام بذارید ما هم فیض ببریم .

ممنون .

14:


سلام به شما،
چه سؤال خوبي كرديد و خوشحالم كه جوابش رو مي دونم و مي تونم راهنمايي كنم.
بذارين با زباني ساده و بدون اصطلاح توضيح بدم تا خوب متوجه بشين.

قسمت 3: اين بخش پر واضح هست و پيچيدگي خاصي نداره، تيزي سطوح و شفافيت تصايشانر رو تعيين مي كنه. براي رندرهاي آزمايشي از Fixed و ----- Area هستفاده كنين و براي رندرهاي نهايي از QMC يا Subdivision كه QMC سريعتر هست و البته دقت Subdivision رو نداره. Subdivision واسه Static Close Up خوبه.


قسمت 1:‌ از قسمت هاي مهم و تعيين كننده هست و مانور قدرت موتورهاي رندر بخش اعظمش اينجاست. اينجا كاري انجام ميشه كه تو خود تري دي مكس در قسمت Radiosoty و Light Tracer انجام ميگيره كه البته با قدرت خيلي بيشتر از اين ها. درك اين بخش نياز به شناخت فيزيك نور و فيزيك اجسام داره. به خاطر اينه كه هيچوقت نمي تونين يك تنظيم ثابت رو مدام به كار بگيرين. ديدم افرادي كه از يه آموزش يه تنظيم رو ياد مي گيرن اما وقتي به كار ميگيرن مي بينن نتيجه فرق مي كنه و فكر مي كنن خودشون اشتبا كردن.
اشاره مي كنم كه با روش آزمون و خطا هيچوقت ياد نمي گيرين اما راه حل ديگه اين كه، براي صحنه ي خاص چندين تنظيم رو آزمايش كنين.
Primary Bounce مربوط ميشه به انتشار نور يا نورهاي اصلي در محيط و نحوه واكنش، تراكنش، گرمي و انتشار. اينكه كدوم گزينه رو بايد انتخاب كرد،‌ تنها براي راحتي كار افراد غير حرفه اي بايد اشاره كنم راحت ترينشون و سريعترينشون همون پيش فرض يعني Irradinace هست. قسمت دوم، Secoundary Bounce ادامه ي همون نوري كه به اجسام خورده رو تعريف مي كنه به خاطر اين وقتي رندر هاي شات باز مي گيرين و در فضاي بيروني هست نياز به تنظيمات اين قسمت ندارين و مي تونين عددش رو به 0.5 تقليل بدين و رو حالت پيش فرض بذارين. گزينه هاي ديگه نياز به تخصص بالايي داره كه حتما بايد با فيزيك نور و اجسام آشناييت داشته باشين به خصوص براي Photon Map.
گزينه هاي ديگه براي اين قسمت زياد مهم نيست.

قسمت 2: اين قسمت هم كه بايد توجه داشته باشين با تغيير Primary Bounce تغيير مي كنهو تنظيمات مربوطه مياد فرق مي كنه، مربوط به تنظيمات Primary Bounce هست. عملكردش به صورت تئوري مثل عملكرد Antialiasing در قسمت 3 هست و اعداد مربوط به دقت نفوذ پذيري و حساسيت هست. براي آمتورها پيشنهاد مي كنم فقط و فقط Current Preset رو در حالت Low و HSph رو رايشان 50 تا 70 بذارن و تنظيم ديگه اي رو تغيير ندن. حساسيت اين قسمت رايشان اعداد بالاست.

(براي ديدن تصايشانر بزرگ رايشان عكس كليك كنيد)


ساده تر از اين نمي تونستم بگم. اما بايد اين رو بگم، قبلا هم فرمودم، نرين دنبالاين كه يه سري عدد حفظ كنين و همش تكرار كنين، نتيجه كه نمي گيرين هيچ اگه هم در حد قابل قبول كارتون پيش رفت، هيچوقت كار متفاوت نمي تونين انجام بدين. پس دنبال علمش باشين. فيزيك نور رو مطالعه كنين، خود موتر رندر، در مورش بخونين. در رابطه با نحوه ي عملكردش. در مورد ماتريس هاش و ... كار با موتورهاي رندر، يكي از سخت ترين كارهاي فعاليت سه بعدي هستش و داراي اهميت بالاييه. مخصوصاً براي شركت و بخصوص ايراني كه تجهيزات سريع رندر ندارن.
پس به شركت هاي ايراني توصيم اينه افراد متخصصي رو براي موتور رندر به كار بگيرن و براي سه بعدي كارها اينه كه تكليف خوتون رو روشن كنين كه آيا مي خواين مدلساز بشين يا انيماتور يا نور پرداز يا رندر من يا ...
اشتباه نشه، يه انيماتور بايد مدلسازي بلد باشه، يه مدلساز و انيماتور بايد رندر بلد باشه و هيچ اشكالي نداره و دور از منطق نيست كه شخصي همه ي اين ها رو باهم در حد بالا بلد باشه.

مطلب ديگه درمورد انتخاب موتور رندر و تنظيماتش، به طور كل بسته به نوع كار، خروجي (تصايشانري، ايشاندئايشاني، تلايشانزيوني، سينمايي)، نوع سخت افزار و ميزان آشناييت و نحوه ي نور پردازي بايد انتخاب بشه.


سال گذشته خواستم ساخت يكي از پروژه هام رو به نمايش بذارم تا ذهنيت دوستان تازه كار در رابطه با اجراي كار آشنا بشه كه اكثراً به جاي اينكه به نفس كار توجه داشته باشن اومدن ايرادات عجيب آوردن... حالا روند ساخت يكي از پروژه هام كه ساختمان تئاتر شوآرين كشور آلمان هست رو به زبان فارسي تازه راه اندازي كردم كه اونايي كه علاقمندن مي تونن به اونجا مراجعه كنن:

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در cgtalk:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

الف- براي قسمت زبان فارسي(در سايت MSaatchi)، رايشان پرچم ايران كليك كنين.
ب- دوست عزيز، براي جواب به همين قسمت هاي كوتاه حدود پنجاه دقيقه وقتم رفت، مطمئنم درك مي كنيد.
پ- هيچ سوالي رو بي جواب نمي ذارم مشروط به اين كه سوال كننده قبلاً كم لطفي نكرده باشه و سوال خوبي باشه و ديگران نتونن به درستي راهنمايي كنن.
ت- از جواب دادن به هموطنام لذت مي برم. اگه يه خارجي اين سؤال رو از من پرسيده بود در سه خط جواب مي دادم كه نمونش در 3dmaxworker groups يا 3dm3 و ... هست.
ث- مقاله اي رو در رابطه با " [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] " دارم مي نايشانسم، مطالعه ي اون بد نيست. نوعي از نورپردازي رو تعريف كردم كه با موتور رندر Scanline (متعلق به مكس) خروجي جذابي ميده. از اين روش دوستم، آقاي Lemog در پروژه ي بزرگ و معروفش به اسم "PARIS WORLD'S FAIR 1900 - 3d Reconstruction Project" براي يك رندر نمايشي هستفاده كرده( [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ببينيد). بد نيست بگم رفاقت ما باعث شد تصميم بگيره بناي عالي قاپو رو در پروژه ي خودش اجرا كنه. خطاب به عزيزاني ميگم كه من رو به خاطر اجراي كارهاي خارجي ملامت مي كنن، دوستان، زبان هنر و هنر، اقليمي نيست. تعلقه هست اما جامد به ذات نيست، سيال فطريست. كشوريه كه مرز داره اما پاسپورت نمي خواد.


موفق باشين،
محمد ساعتچي

15:

واسه تبليغ اينجا نيستم. از تعريفتون ممنون. در حد تعريفتون هم نيستم.

16:

با سلام دوست عزيز محمد ساعتچي

از اينكه با دقت زياد جواب داديد و وقت گذاشتيد ممنون /
در مورد سخت افزاري كه براي رندر از اون هستفاده ميكنيد ( مشخصات سيستم ) اگر امكان دارد اطلاعاتي در اختيار حقير و ديگر دوستان برنامه دهيد
چون تجربه رندر در كار هاي سه بعدي خيلي مهم هست / مخصوصا براي آموزش ... تا بعد كه فرد حرفه ايي شد متناسب با سيستم .تعريفي براي رندر اجرا کند.................

آيا با Maxwell Render كار كرديد ؟

ممنون . موفق باشيد

17:

شما عزيز هستيد و من حقير،

سعي كنيد سؤالات عام بپرسيد تا جوابي عام براي سري سوالات خاص بگيرين. پس نپرسين آيا فلان فيلم رو با مايا ساختن يا مكس، بسان فيلم رو با اين رندر كردن يا اون... پس اجازه بدين سوال رو عوض كنم و كلاى جواب بدم.

توجه داشته باشين تايشان رندر كارت گرافيكي هيچ كارست! خيلي ها اشتباه مبي كنن. مدتي پيش در شهرستان تهران در يكي از سي دي فروشي هاي بازار رضا‌،‌فروشنده سوالات مشتري رو جواب مي داد كه يكيش هم اين بود!‌ مشتري رايشان اسم من رو شناخت به اون و فروشنده ي عزيز اين رو فرمودم.
كارت گرافيكي مسئوليتش فقط در وقت Real TIme Render هست. در بازي رندر ها همين نوعه پس كارت مهمه.
مهمترين چيز CPU و RAM هست. مادربردهاي تك CPU اصلا فايده نداره و حتما حد اقل بايد Dual باشه. در صورتي كه توانايي ماليتون اجازه مي ده يك سيستم با حداقل تجهيزات براي رندر تهيه كنين. تا قبل از اومدن CPU هاي دو هسته اي Intel، من AMD رو ترجيح مي دادن اما حالا هنوز اين سري Intel رو تست نكردم پس نمي تونم راهنمايي كنم.

توجه داشته باشين براي سيستم رند، كارت گرافيك جهت راه اندازي خود نرم افزار لازمه.


توضيح:

- با توجه به اين كه عنوان اين تاپيك فقط VRay هست پيشنهاد مي كنم اگر مدير و مسئول اين بخش مايل باشه،‌تاپيكي رو تحت هر عنواني مشخص مثل پرسش و جواب با محمد ساعتچي يا هر چي كه مشخص باشه ايجاد كنين كه فقط افرادي كه مي خوان جواب من رو بدونن اونجا سوال كنن تا جواب بدم. اين طور بهتر مي تونم درحد خودم خدمتتون باشم.

- يه خواهش دارم از همه ي عزيزان، اين كه اگه سوالي رو جوابش رو نمي دونين جواب ندين. ما از خوبيمون هميشه مي خوايم كمك كنيم اما اين كمك نيست. نمونه اش رو زياد ديدم. تو سايت هاي ايراني كه نگاه انداختم مي تونم به جرات بگم بالاي 80 % جواب سوالاي فني اشتباست يا راه درستي نيست. يه نمونش همين امروز تو همين قسمت فورم! پس توقع از من هم نداشته باشين كه جواب هر سوالي رو بدونم چون خودم يه آماتور بيشتر نيستم.

- تسليت بخاطر اربعين

18:

ميبخشيد / بايد ميپرسيدم يك سيستم خوب براي رندر چه مشخصاتي را دارد / پست قبلي را كامل جواب نداديد
در مورد اينكه كدام فيلم را با مايا يا مكس درست كردن اصلا براي بنده اهميت ندارد چون اين را ميدونم كه بدترين راننده پشت رول آخرين و بهترين ماشين هم كه باشد كار از اون بر نخواهد آمد / و با شما موافقم مايا يا مكس يك وسيله هست
از رندر شَبكه اي هستفاده ميكنيد

1- سا پورت 2 Cpu
2- دو هسته اي بودن Cpu
3-.............
..................

19:

- در مورد من، به طور كل هر موقع مياز به سيستمم داشته باشم از رندر شبكه هستفاده مي كنم. از اونجايي كه backburner تا حالا نيازهام رو برطرف كرده سراغ نوع ديگه نرفتم.

- در مورد سي پي يو، اولايشانت رو به Dual مي دم تا Core البته تاكيد ميك نم تجربه ي كافي در رابطه دو هسته اي ها و چند هسته اي ها ندارم ولي با اندك دانشم در رابطه با CPU باز فكر مي كنم اولايشانت با Dual باشه. جواب قطعي رو تا 8 ماه ديگه مي تونم بدم. كار تحقيقي روش انجام خواهم داد و نتيجش رو از سايتم منتشر خواهم كرد يا يكي از مجلات يا وب سايت هاي خارجي (آلمان، فرانسه يا روسيه)

- گايشانا پستتون رو ايشانرايش كرديد چون وقتي كه من ديدمش در مورد Maxwell نبود. Maxwell عمري نداره كه بخوايم بحث تجربه و مجرب بودن رو آورد. بله كار كردم و بذارين خيال خيلي ها رو راحت كنم. اگه فيزيك نور رو نمي شناسين و با يكي از موتورهاي Mental Ray, Final Render و يا VRay تخصص بالايي رو ندارين، وقتتون رو تلف نكنيد.
Maxwell كاملا بر پايه منطق فيزيك عمل مي كنه و مي تونم بگم دقتش بي نظيره. همونطور كه در رابطه با پروژه تئاتر شوآرين اشاره كردم تمايل دارم يكي از خروجيها (PhotoRealistic in Night) رو با Maxwell انجام بدم كه البته اگه سيستمم تحمل بكنه سنگيني سطوح فايل رو . Maxwell به يك سيستم قايشان يا بذارين بگم خيلي قايشان از هر نظر احتياج داره. بذارين توضيح بيشتر رو در رابطش وقتي بدم كه نتيجه آزمايش واقعي رو واسه من پس بده.

نمونه اي از كارم كه با Maxwell به صورت خيلي ساده،‌رندر گرفتم

[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اما در كل با خيال راحت ازش غافل بشين چون واسه قشر خاصي از سه بعدي كارهاست و نرم افزار عام نيست. در موردش ازم زياد پرسيدن و توضيح زياد دادم، مي تونين در سايت ‍CGArchitect با جستجايشان پست هام پيداشون كنيد. يا در سايت هاي ديگه.

اگه مجالي بود تا قبل از 29 اسفند در موردش بيشتر خواهم فرمود.

- اين تاپيك رو تغيير ندين و يه تاپيك ديگه اي رو تحت هر عنوان باز كنين. تغيير نام تاپيك جزو هستاندارد هاي فورم ها نيست. بحث و پرسش VRay هم زياده و ارزش يك تاپيك رو داره.

20:

سلام

عنوان تاپیک تغییر کرد .

آقای محمد ساعتچی ، ورود شما رو به دنیای پی 30 ورلد خوش آمد میگم .

قربانتان : شاهین

21:

سلام،

از خوش آمد گايشانيتون ممنون. افتخار منه. چي لذتش بالات و افتخارش بيشتر از همفكري با هموطن. اميدوارم تو اين چند روزي كه بودم براي دوستاني كه سوال كردن، راهنمايي خوبي كرده باشم و كمكي هر چند كوچك كرده باشم.


سال نايشان خوبي رو براي همه آرزو مي كنم.
محتاج دعا،
كوچك ديار بزرگان،
م س

22:

23:

با سلام آقای محمد ساعتچی
خیلی ممنون از راهنمایی نسبتا کاملی که
در مورد V-Ray کردید
میخواستم خواهش کنم جواب این دو سوال منو هم بدید
1- چرا فایلی که در 3dsmax 7 V-Ray 1.47 بدون هیچ تغییری به روژن 3dsmax , V-Ray 1.5 منتقل میشود
اصلا کیفیت قبلی را ندارد و کاملا به هم میریزد!
2- چرا دکمه Puase رندر در 3dsmax 8, V-Ray 1.5 خاموش هست؟
مرسی

24:


سلام،

ج1. نسخه ی جدید شامل تغییرات گسترده در تعریفات نوری و سایه زنی داشته. به خاطر این پايه عملکرد illumination متفاوت شده. معمولاً تنظیمات قدیم در نسخه ی جدید نورانی میشن. لازمه که تنظیمات تغییر کنه.

ج2. چون در ماتریس جدید، امکان توقف موقت (Resume) محاسبات نیست.

25:

باسلام خدمت دوست عزيز محمد ساعتچي
اگر در مورد هر كدام از پارامترها شماره گذاري شده و بقيه .....يكي دو خطي توضيح بدهيد ممنون خواهم شد / چون در سوال قبلي صفحه اي جواب داديد و بنده را شرمنده كرديد / وقت شما را زياد گرفتيم و ........

26:

V-Ray Irradiance Map (IR MAP)
The IR map is one of the methods V-Ray uses to calculate global illumination. You must pick from any of the pre-defined presets or manually enter settings for a custon IR map.
Suggested IR map settings...
Test Renders:
Min Rate: -5
Max Rate: -3
HSph subdivs: 30
Interp samples: 25
Production Renders:
High preset is usually good enough for me...usually.
Mode: For stills, single frame is fine although for animations, Add to current map or Incremental add to current map works well and speeds up the IR map calculation.
Under options I like to have "show calc phase checked" just so I must visually see the IR map calculation.
Note: If you plan to not use an IR map in your GI calculation, these settings wil not be available. For case if you have QMC for primary and Light cache for secondary, this rollout will be replace with a QMC settings rollout followed by a LC settings rollout.

27:

البته آقای محمد ساعتچی امیدوارم که ناراحت نشید که من یک جواب مختصری به این سوال دادم به هر حال هر چیزی داشتم و گذاشتم که دوستان هستفاده نمايند

28:

با سلام 3d_zender
اگر بنده اين سوال را مطرح كردم ميخواستم توضيح علمي در مورد اين گزينه ها داشته باشم ( حتي يك خط )كه شناخت بنده و ديگر دوستان را بالا ببرد
و دنبال تنظيمات آماده در نرم افزار نيستم و يكسري تنظيمات كليشه اي نيستم / چون وقتي كه به مشكل بر خورد ميكنيد توانايي حل اونرا نخواهيد داشت

ممنون.

29:

Min rate - this value determines the requick fix for the first GI pass. A value of 0 means the requick fix will be the same as the requick fix of the final rendered image, which will make the irradiance map similar to the direct computation method. A value of -1 means the requick fix will be half this of the final image and so on. You would usually want to keep this negative, so this GI is quickly computed for large and flat regions in the image. This parameter is similar to (although not the same as) the Min rate parameter of the Adaptive subdivision image sampler.
Max rate - this value determines the requick fix of the last GI pass. This is similar to (although not the same as) the Max rate parameter of the Adaptive subdivision image sampler.
Color threshold (Clr thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map algorithm is to changes in indirect lighting. Larger values mean less sensitivity; smaller values make the irradiance map more sensitive to light changes (thus producing higher quality images).
Normal threshold (Nrm thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to changes in surface normals and small surface details. Larger values mean less sensitivity; smaller values make the irradiance map more sensitive to surface curvature and small details.
Distance threshold (Dist thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to distance between surfaces. A value of 0.0 means the irradiance map will not depend on object proximity at all; higher values place more samples in places where objects are close to each other.
Hemispheric subdivs (HSph. subdivs) - this controls the quality of individual GI samples. Smaller values make things faster, although may produce blotchy result. Higher values produce smoanother images. This is similar to the Subdivs parameter for direct computation. Note this this is not the actual number of rays this will be traced. The actual number of rays is proportional to the square of this value and also depends on the settings in the [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] .
Interpolation samples (Interp. samples) - this is the number of GI samples this will be used to interpolate the indirect illumination at a given point. Larger values tend to blur the detail in GI although the result will be smoother. Smaller values produce results with more detail, although may produce blotchiness if low Hemispheric subdivs are used.

30:

سلام خدمت دوستان

اگر کسی سایتهایی رو که مدل یا عکسهای مربوط به 3 دی مکس رو خریداری میکنه می دونه لطفا در سایت بزاره

با تشکر

31:

6 سال گذشت! به همین سادگی. و من هر سال کم سوادتر. ولی همچنان خوشحال خواهم شد پاسخگوی مشکلات هنرمندان در زمینه نرم افزار 3dsmax و موارد مرتبط با اون باشم.

32:

سلام آقا محمد
نیازی به تاپیک نیست دوست من
دوستان سوالاتشون رو تو این قسمت می پرسن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و منتظر جواب هستن ، به امید حضور بیشتر دوستان


64 out of 100 based on 39 user ratings 494 reviews